små stickade filurer och figurer

Före jul gjorde jag ett byte med Ann, av henne fick jag min fantastiska virkade Harry Potter, men jag har ju inte visat vad jag skickade till henne! Hon gillade också tiny owl knits' fantastiska stickade ornament, och jag gjorde tre enligt hennes önskemål. När jag sedan såg hennes Harry, så kändes tre ornament alldeles för ynkligt, så jag gjorde tre till. Som tur var, så gillade hon dom - kanske inte lika mycket som jag gillar Harry (för det tror jag inte att någon kan!), men hon gillade dom! Det är alltid skönt att höra - det är nervöst att skicka något egengjort, oron att det inte ska gillas finns där alltid.
 
 
Dom första tre...
 
 
Och tre till...
 
En marulk. Min ser väldigt snäll ut, ser jag när jag googlar på den...
 
En kameleont.
 
En igelkott, som mer ser ut som ett lejonhuvud. Å andra sidan, jag har gjort ett lejonhuvud, och det ser inte ut såhär. =^_^=
 
Ett köttstycke. Jag har gjort ett sånt till mig själv också, eftersom det är på Harry Potter-tema. Hurdå, kan nån undra. Jo, kommer ni ihåg när Harry var och hälsade på testralerna, och Luna redan var där, och matade testralfölet? Först provade hon ett äpple, sedan tog hon fram en stek ur väskan. En sån stek har jag stickat, en köttbit att bjuda testraler på!
 
Ett litet älvhus.
 
Och en kolibri.
 
Och hela gänget tillsammans! Dom är rätt små nu, ni ser ju hur dom är jämfört med min (hyfsat lilla) hand. Ändå är dom stora, jämfört med originalen - jag har stickat med tjockt garn, det gjorde inte tiny owl knits, hennes är yttepyttesmå!
 

Kommentera här: