mugghimlen för kitschälskare

Etsy är mitt favoritställe när jag vill hitta det där lilla extra, antingen det är handgjort och unikt, eller vintage och unikt. Jag har tillbringat många timmar där, kikat runt, hittat favoriter, och önskat en massa som jag inte kan köpa. Jag har köpt en del där också, tarotlekar, vintageprylar, konst, DIY-material, i princip allt kan hittas där, ofta är priserna jättebra, men frakten kan bli helt galen. En liten grej, och dom vill ha 200 kr i frakt, och det förstås den stora nackdelen med etsy. Som nu, när jag tittat en massa på porslin, tekannor och muggar och sånt - rätt kört för mig att köpa på etsy, även om priset på själva föremålet är bra, så gör frakten att det drar iväg ändå. Men önska kan jag göra, hur mycket som helst, och rätt vad det är så kan något liknande dyka upp på loppis här - en kan aldrig så noga veta!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ett helt gäng udda muggar, helt utan inbördes sammanhang. Ett par muggar har kattmotiv, ett par är rosa, ett par är handgjorda, en del är lätt creepy, en del är sockersöta - min smak är bred, det jag fastnar för är ofta väldigt random. Kitsch, creepy och creepy cute är nog det jag faller för oftast, med en hälsosam dos av vintage. Jag är faktiskt rätt stolt över mig själv, att jag faktiskt gillar tandmuggen - jag som för inte alltför längesen hade värsta tandfobin! Jag klarar fortfarande inte lösa tänder (det var en prövning att jobba på lågstadiet!), men jag kan absolut hitta tänder som tilltalar mig också - som en superudda superkitschig mugg med en vickande underkäke. Muggen med hällpip har inte hamnat fel, det är varken en tekanna eller en vattenkanna, utan en invalidmugg - för den som är sängliggande, men som ändå vill ha sin kopp te. Superpraktiskt! Ja, inte om teet är väldigt hett, då kanske det inte är helt praktiskt att dricka ur en hällpip, men annars så!
 
Nu är jag på väg ut, jag och Alice ska ta en promenad, posta ett brev (eftersom jag glömmer det varenda gång jag är in på byn) och gå bort i gårdarna och äta tårta. Det snöar (förstås) men är inte kallt, och ser inte ut att blåsa speciellt, så en promenad känns mindre jobbigt än att skotta fram bilen.
 
Förresten - kan ni skänka en tanke åt min pappa idag? Han ska opereras, och alla tummar och tår hålls för att det ska gå bra!
 

Kommentarer:

1 Ariella :

Wow vad snygga muggar

Svar: visst? på etsy kan man verkligen hitta allt! ^_^
Miss Kitten Heart

Kommentera här: