fredagsfavoriter - kannor och koppar

Jag höll ju på att glömma att det är fredag idag! Med fredag, så följer (nästan alltid) veckans favoriter på nätet, så också idag. Fast idag, i ännu högre grad än i fredags, så är jag väldigt förutsägbar - jag har ju bara tittat på muggar och koppar och tekannor, i princip. Jag har sett om några Disneyfilmer också, i förhoppning om att jag ska inse varför andra älskar dom så (jag såg Skönheten och Odjuret, Brave och Den lilla sjöjungfrun), men ser fortfarande inte tjusningen i dom (mina Disney-favoriter är Herkules, Aristocats och Alice i Underlandet, förstås). Eller ja, jag pratar om dom tecknade filmerna nu, och syftar förstås inte på något av det som Tim Burton har gjort, hans filmer gillar jag, trots att det står Disney på dom ibland. Jag ska försöka med några filmer till, Trassel bland annat (nån fler som ni tycker är jättebra?), men det lutar åt att jag faktiskt har rätt i min åsikt - jag är inget Disney-fan, trots att jag gärna vill ha ett gäng Disney-muggar.
 
Från besvikelser till favoriter. Jag tänkte välja exempel ur produktgrupper (med produkter så menar jag förstås te-relaterade saker... ^_^), ska jag visa alla jag gillar, så blir det här vääääldigt långt!
 
Jag har ju några jättefina tekannor, särskilt en av dom sticker ut från mängden - min Sadler-kanna. När jag köpte den, så var det ett bra köp för att den är jättefin och bara kostade 50 kr, men sedan har jag sett att Sadler är ett bra märke, eftertraktat, och en del modeller kan kosta bra mycket. Den sorten som jag har, har jag sett från tusenlappen och uppåt på etsy, ebay osv. Bra köp ekonomiskt också, alltså! Kollar jag på tidigare sparade pins, så finns det många Sadler-kannor bland dom, så att dom är fina har jag lagt märke till för länge sen, utan att jag tänkt på det! Det finns många jag gärna skulle lagt vantarna på! Av nån anledning, så har jag fastnat lite särskilt för den här modellen, jag tror att det är locket som gör det, formen på det ger hela tekannan något speciellt.
 
Hos wish har jag suttit alldeles för länge och klickat på favoriter, dom har en hel massa muggar, många av dom är jättefina, många är av det knas-kitschiga slaget - precis det jag gillar! Däremot är just muggar oväntat dyra på wish, dyrare än i många "vanliga" butiker. Konstigt, med tanke på hur billiga dom är på annat! Jag har satt upp en massa roliga på önskelistan, en pillerburksmugg, en alien, Jack Skellington, en bajs-emoji, en bläckfisk... En massa! Kattassen kombinerar fint och drickvänligt, därav föll favoritvalet på den.
 
Primark har jag trånat efter förut (då i samband med deras Harry Potter-julpynt), dom har också superfina muggar, och till jättebra priser - å vad jag önskar att Primark kommer till Sverige! Dom kan gå att hitta på ebay också, då är dom förstås inte lika billiga... Bambi-muggen är förstås jättefin, likaså trolldryckskitteln, Hufflepuff-muggen, men favoriten är ändå den här håningsburken!
 
 
Och så har jag tittat på en massa sånt här på youtube - muggar, tekannor, tesamlingar, hauls... Vad kan jag säga, jag har te i skallen för tillfället! Såpass, att jag ska gå och göra mig en kopp te nu, och ta mig en muffins, jag bakade ett gäng tidigare idag.
 
I små tekoppsformar av silikon! Jag har haft formarna i några år, det här är första gången jag använder dom. Hur söta är dom inte? Det finns små fat till, så att en kan servera dom med stil. Hade jag ingredienser, så hade jag gjort cupcakes av dom - cream cheese-glasyr på dom skulle inte ha suttit fel!
 

Kommentera här: