målarmåndag - korphäxa

Målarmåndag händer inte alltför ofta, dels för att jag inte målar speciellt mycket nu, dels för att jag inte kan visa allt jag har målat, dels för att en del målades för ett bra tag sedan, och jag får inte tummen ur att visa dom... Den här målningen tex, jag gjorde den till Karin i (försenad) julklapp, och det är längesen det var jul! Storleken är A4, jag har målat på tjockt akvarellpapper, och jag gjorde om den några gånger innan jag till slut blev någorlunda nöjd. Fördelen med akryl och mixed media, är att om något inte blir bra, så är det bara att måla över det - skönt att slippa börja om på noll varje gång! Till en början, så var det tänkt att bli en ren akrylmålning, men jag tyckte att den kändes tråkig och platt. Lite collage, lite modelling paste, lite blandade medier, så blev det mycket bättre!
 
 
 
 

Kommentera här: