målarmåndag - i neon

Jag är klar med mitt hemliga paket, det ska skickas idag. Medan jag målade till det, så passade jag på att måla fler ATCs - blir det kvar färgkluttar, så känns det bättre att använda upp dom än att bara slösa bort dom. Jag har ett gäng färdiga bakgrunder målade, så det är bara att sätta igång med själva motivet. På något sätt blir det ansikten, det bara låser sig när jag försöker med något annat. Jag började på en katt och en pudel, får se om jag får till något av dom.
 
Väldigt mycket neon blev det! Jag orkade inte plocka fram en massa akrylfärg, och dom enda markers jag har är neonfärgade. Jag var på värsta neonkicken ett tag, så jag har neonfärgade markers, pastellkritor, oljepasteller, färgade pennor, akrylfärger, färgpigment, sprejfärger... Lite neon piggar upp! Däremot använder jag sällan fullt såhär mycket neon på såhär liten yta... ^_^
 

Kommentera här: