tall, tall, tall, och så pelle svanslös

Min plan för i jul var ju att ha ett levande träd för första gången, en tall närmare bestämt - jag har sett flera jättefina små tallar. Problemet är dock att få hem ett träd utan bil, utan pulka, utan spark osv, det blir ett stort projekt av det hela. Ny plan alltså - det blir vit plastgran igen, som vanligt. Jag har en gran jag köpte för två år sedan, den är bara använd en gång (jag köpte en större modell än min gamla, tur det, för min gamla har jag slaktat till förmån för min lilla Alice i Underlandet-gran), så den är som ny. Den granen var det bara att bära in från förrådet, nu står den i hallen uppe och väntar på att se hur den passar i målarrummet - jag brukar ha julgran i vardagsrummet, men jag är ju aldrig där. Bättre att ha granen där jag jämt befinner mig, och där det dessutom behöver julas till en massa.
 
Men innan den vita plastgranen kommer upp, så tänkte jag ta ett offentligt farväl till tanken på levande tall i år, och samtidigt visa er som tycker att tall låter helknas att det är det inte. Tall är fint! Däremot så är det svårt att hitta bilder på jultallar på pinterest - antingen kommer det upp bilder på granar eller på tallkottar...
 
 
 
 
Dessutom är det på tiden med en till julkalender, nu när vi är nästan en vecka inne i december, så slår jag till på en med ordentlig julkänsla (som dessutom är en av mina absoluta favoriter) - Pelle Svanslös.
Den finns att se på SVTs öppna arkiv året runt för den som inte har den på DVD hemma. =^_^=
 
 
 

Kommentarer:

1 Jessica Högberg:

Den har jag aldrig sett... var 17 -97 så det kan vara andledningen, haha
Hur är årets, har missat hela...

Svar: den är riktigt bra, ge den ett försök! hittills är årets bra, håller den samma kvalitet hela vägen fram till jul, så är den en kommande julkalender till samlingen! ^_^
Miss Kitten Heart

2 Jessica Högberg:

Oh, härligt, då är det värt att leta upp den=)

Svar: absolut värt, och lätt att hitta - finns på svtplay!
Miss Kitten Heart

3 Jessica Högberg:

Ha ha, det ska väl även jag klara;)

Kommentera här: