godmorgon torsdag!

Klockan är tio över sju, och jag är strax klar att ge mig ut till bussen (å vad jag saknar bil!) - från och med igår så har jag börjat arbetspröva. Till att börja med på halvtid, tre dagar i veckan, så efter idag så har jag helg. Väldigt behövligt - när jag kom hem igår så åt jag lite middag, lade mig omkull på soffan, och sov sedan till tio, när Alice ville ut. Och sen gick jag och lade mig för natten. Det är en av mina oroar med att börja jobba igen, att jag inte ska orka - utmattningsdepression sitter djupt och är svår att komma över, och  för varje gång det händer, så blir det lättare att halka dit igen. Jag försöker att ha blicken på målet (dvs lön!), och biter ihop och försöker att klara av det. Å andra sidan - dom vet min historia, och det är ju meningen att ta reda på hur mycket (om något alls) som jag klarar av att jobba.
 
En plan med att få in lön, är att spara ihop till att laga bilen, tills dess tänkte jag försöka få tag på en superbillig bil (bara den rullar, har vinterdäck och är besiktad) så jag slipper vara beroende av busstider. Då kanske det fungerar att jobba fler dagar med färre timmar, det tror jag är bättre för mig egentligen, åtminstone till en början. Nån som vet en billig bil till salu runt Strömsund? 

Kommentera här: