god jul!

 
Hur fort har inte december gått i år? Jag har räknat ner med tekalender från Weronica och julkalender på tv (bra och mysig hela vägen!), och särskilt tekalendern har bara sagt swosh så har den tagit slut. Sista tepaketet är i muggen nu, och måste fyllas på med varmvatten - det börjar vara mer än lovligt ljummet nu. Sista julklappen är nästan nästan klar, jag ska precis göra det sista lilla nu, och sen slå in den. Inte för att det är tokpanik - jag blir hemma idag, men kommer att träffa systrar och syskonbarn senare i jul, jag har absolut inget emot att fira jul i lugn och ro. Till skillnad från annars, så är kylen full med julmat - så blir det när den enda mat som är på extrapris är just julmat... Annars är jag ingen julmatsfantast, men jag får pussla ihop det så att det inte blir så himla mycket jul över det.
 
Förresten - jag hade tänkt ta en lång stickpaus nu efter jul, efter att ha stickat julklappar till en massa människor, men gissa vad? Jag är riktigt sugen på att sticka lite nya koftor och tröjor till mig, för att inte tala om mössor och vantar - jag behöver varmare småstickat än vad jag har, det är lite kyligt när temperaturen går under 20-strecket. Lite ironiskt, att jag som stickare saknar stickade kläder... Jag håller på att leta efter ett koft-/tröjmönster att använda förrförra årets jultröjegarn till (jag bestämde mig ju för att repa upp den tröjan, jag blev inte nöjd), och så ska jag framför allt sticka klart mina spindelsockar, det är en halv fot kvar och jag har äntligen köpt mer garn. Och sen har jag en massa garnrester att forsätta att sticka filt med, och en massa sockgarner att sticka sockar, och garn till en sjal som har legat jättelänge, ett par år allraminst. Jag har beställt lite nya akrylfärger, och jag ser jättemycket fram emot att dom ska komma, och att jag ska sätta igång och måla igen, men jag ser också fram emot att börja sticka igen på riktigt. Det är sant som det sägs - den kreativa muskeln blir bara starkare ju mer den används!
 
Men nu - koka mera tevatten, virka det sista lilla, och sen öppna paket. För nu är det jul! God jul på er också!
 

Kommentera här: