loppislördag - ett kurvigt par

Det var ett tag sedan som jag hade någon loppislördag, jag är så sällan på loppis nuförtiden, när jag väl går på loppis så hittar jag sällan något, och när jag hittar något så är det inte så roligt att visa upp. Men idag har jag ett par snyggingar att bjuda på - ett par salt- och pepparkvarnar! Dom var i riktig fulfuru, men med precis så svulstiga kurvor som bara 70-talet kunde åstadkomma - helt perfekt för en ommålning, alltså! Många skulle förstås välja att måla dom vita, och det skulle inte heller vara fult, men jag valde förstås svart - målar jag om saker, så målar jag dom oftast svart. Eller mörkblå, samma färg som köksväggarna.
 
  
Kolla så fina! Den högra är en pepparkvarn, det är jag helt hundra på. Den vänstra gissar jag på att det är en saltkvarn - knoppen nere till höger kan snurras på, och under kvarnen snurrar en liten boll med hack i, min gissning är att den är till för havssalt, som alltså mals med den lilla knoppen. Kvarnarna behöver lite mera färg, furun syns fortfarande på kurvornas undersidor, men vädret har inte varit så bra idag och igår - jag ska ta ut dom och spreja klart bara finvädret kommer tillbaks.
 
 
På den första bilden syns det inte hur stora dom är, så jag försöker här ge er en känsla av deras gigantiskhet - dom är rejält stora! Jag behöver definitivt två händer för att hantera dom!
 
 
Ni som är falkögda, ni lade kanske märke till något nytt bakom kvarnarna - jag har tapetserat idag! Tapeten jag köpte på Rusta har hamnat bakom köksbänken, och jag är så nöjd! Det blev så jäkla snyggt! Och det borde se helt galet ut med kontaktplasten på bänkskivan, men på något konstigt sätt så fungerar det helt ok. Sladdarna som plötsligt blev mycket synligare är belysningen ovanför köksbänken, den har varit släckt hela sommaren, men det börjar vara dags att tända den på kvällarna igen. Jag ska visa mer av hur det blev, jag ska bara måla klart lister och fönster först - jag tänkte visa allt på en gång. Jag kunde bara inte låta bli en snabb tjuvkik idag!
 

Kommentera här: