svartvitt på hundprommis

Tre OOTDs på sådär två veckor, det börjar nästa verka bli en vana! Å andra sidan, varför inte? Jag plockar fram kameran om jag känner mig lite snygg, och ju oftare jag känner mig snygg, desto bättre! Nu väntar jag bara på varmare tider, jag är less på alla lager, det är så trist med alla kläder i garderoben som känns för tunna för vinterväder, jag som egentligen älskar stickade tröjor och koftor hittar inga jag är på humör för i klädkammaren (bland mina sådär 50+ koftor och tröjor...)... Jag är på humör för att leka med garderoben och med min stil, däremot känns innehållet i garderoben trist. Jag är på humör för att skapa kläder, sy och sticka, men symaskinen är trasig (tur att jag fått börja sticka på en tröja i alla fall!), så det är begränsande. Så jag är väldigt glad för dom dagar jag faktiskt känner mig rätt snygg, så trots att jag inte är någon modebloggare, trots att det kan kännas aningens självcentrerat att lägga upp en massa bilder på mig själv, så kommer det förhoppningsvis att bli mera outfit-selfies framöver! Förresten, självcentrerat - hela bloggen handlar ju om mig, det jag gör, det jag tycker och tänker, det jag gillar - hela tanken på att blogga är att sätta mig själv på pränt. Mera självcentrerat kan det inte bli! ^_^
 
Just här har jag varit på hundpromenad, fast jag klär mig mest likadant för det mesta - jag har väldigt få "snygg"-kläder, allt används till vardag. Det som visar på att det är hundpromenad är hörlurarna, går jag någon längre sträcka vill jag ha musik i öronen. Parkasen är köpt på Shoppis i Östersund för 112 kr, det är en herrmodell, men den passar ovanligt bra över båda axlar och höfter/rumpa för att vara herr, det är bara dom långa ärmarna (och knäppningen) som avslöjar den. Halsduk är köpt på loppis, hörlurarna är från Dollar Store, och skorna är ett par Nike, köpt för ett par år sedan för halva priset. Tanken var att ha ett par bra promenadskor, men det har tagit en evighet att kunna gå i dom utan att fötterna domnar bort...
 
Klänningen med lapptäckskänsla är från Indiska för flera år sedan, toppen/blusen är från Shoppis den också.
 
Jag stod länge och funderade på om jag skulle köpa den eller inte, den är ju lite speciell... Dessutom, den är kort, når mig bara till midjan, och crop tops är ju lite "förbjudet" när man är plusstor (tips: strunta i "förbjudet", ha på dig det du vill!). Nu är jag glad att jag köpte den, den är bland det roligare och mest "stylish" i min garderob, och den passar som en dröm! Det är en H&M, Fashion Against AIDS collection - man kan absolut hitta riktigt fantastiska saker från H&M!
 

Kommentera här: