harry potter-pynt - i garn och i papper

 Ok, efter att ha skrivit ett långt inlägg, och publicerat det, så upptäcker jag att det försvann på vägen, och jag får så lov att skriva om alltihop... Jäklar.
 
Dom senaste 2-3 dagarna har jag varit utan internet, och har därmed lagt märke till hur mycket med jag faktiskt får gjort när jag inte slöar bort tiden med youtube, instagram, facebook, iatcs... Jag har målat klart tre påbörjade ATCs, två uppsättningar tarotkort är nästan klara, jag har pysslat ihop nyckelringar och örhängen av minitarotkort, jag har målat på isfolketboksomslag, börjat sticka ett par pumpajuicesockar, och så har jag gjort ett gäng pynt till min Harry Potter-gran. Att titta på HP-film medans en Harry Potter-pysslar är en lysande kombination!
 
Ugglan köpte jag billigt på Dollar Store, en liten kostar 40 kr, en stor kostar 60 kr. Klart att det måste finnas åtminstone en uggla i en HP-gran! Ugglan har med sig mitt efterlängtade Hogwartsbrev (fast med tanke på min ålder, så är det förmodligen ett erbjudande om jobb som lärare ^_^). Jag blev tipsad om en sida där en kan skriva ut egna Hogwartsbrev, så jag gjorde ett i halv storlek med mitt namn, och ett i full storlek med Harry Potters. När breven var utskrivna och ihopklistrade, så upptäckte jag att dom skrivit fel på adressen, det ska ju vara Privet Drive, inte Privet Road...
 
Hogwartsvapensköldar klistrade på flaggor i papper, tejpade på ett snöre, blev en liten girlang att hänga i granen. Snabbt och enkelt! Vapensköldar finns en massa att skriva ut på pinterest!
 
Jag vek också en liten Howler, men hjälp av en beskrivning från pinterest. Inte svårt, men pilligt, den är som sagt rätt liten. Dessutom använde jag lite väl tjockt papper. Nu ska jag bara få den att hålla den form jag vill, några väl placerade klisterduttar borde göra susen!
 
Dom här var dom roligaste och pyssligaste att göra! Härom veckan vann jag ju Tiny Owl Knits Care of Magical Creatures charm pack 3, och av dom femton olika figurerna, så stickade jag dom mest Harry Potter-relaterade. Originalmotiven är pyttepyttesmå, jag har stickat dom i tjockare garn, så är dom mer lagom att hänga i en gran. Jag är faktiskt glad att jag inte gav mig på tunnare garn - det här var nog pilligt som det var!
 
Först gjorde jag dom fyra Hogwartshus-djuren - en Slytherinorm, en Hufflepuffgrävling, en Ravenclawklo och ett Gryffindorlejon. Grävlingen är förstås min favorit, med ormen på andraplats!
 
Sedan gjorde jag en liten snitch, en sorteringshatt, och så en stek att bjuda testraler på.
 
Dom här var som sagt jätteroliga att göra, och gav verkligen mersmak! Jag ser fram emot att kunna köpa dom första två mönstersamlingarna, det är inga stora pengar det är frågan om, 57 kr, men det är tyvärr ändå inget jag bara kan trolla fram. Målet är ändå att göra resterande HP-figurer innan jul!
 
Förresten. Gissa om jag längtar efter att få sätta upp min Harry Potter-gran!
 
 
Spara

Kommentera här: