en blöh-måndag och en wihoo-måndag

Jag for och hämtade min nya soffa igår, lång resa, billig soffa, fin soffa, inpyrd röklukt - bara röklukten är borta, så kommer jag att vara hur nöjd med soffan som helst, och den kommer att passa så bra in i vardagsrummet när jag har tapetserat om. Tur i oturen, eller hur man nu ser det - jag är förjäkla förkyld, så jag känner inga lukter alls... Jag känner inte min goa parfym, men jag känner inte heller röklukten, eller lukten av äppelcidervinägerskålen (i brist på ättika) som jag ställt under soffan för att dra bort lukten. Men det är nog det enda positiva jag kan se med att vara förkyld - det är över ett år sedan sist, jag hade nästan glömt bort hur risig en kan känna sig! Jag måste tyvärr ändå ta mig in på flata en sväng, jag måste lämna in en lapp till AF, så att jag kan få ersättning för bensinpengarna jag lagt ut i augusti.
 
En ljuspunkt (förutom soffan, som faktiskt också är en ljuspunkt, trots att den stinker) - jag vann en utlottning på ravelry, i Tiny Owl Knits-gruppen. Hurra! Ett av hennes fina mönster blir nu mitt! Jag önskade mig det här mönstret, hennes små stickade figurer med Harry Potter-tema kommer att bli alldeles utmärkta i min HP-gran!
 
 

Kommentera här: