böcker och tavlor svämmar över sina bräddar

Jag sitter och väntar på besök, om en halvtimme kommer dom två yngsta systersönerna och hälsar på, och dom blir kvar tills imorgon. Jag hoppas att jag kan hålla dom roade och på bra humör! Jag har några sysselsättningar planerade - bära ved, baka kakor, kanske gräva lite, gå ut med hunden... Annars går det alltid att sätta på en film, enda problemet där är väl att enas om vilken film... Tills dom kommer, så dricker jag lite te, och passar på att snabbt plita ihop ett blogginlägg.
 
Snart är varenda lite väggyta täckt med tavlor, den här snutten mitt emot dörren hade jag tänkt ha ganska bar, bara med min Twin Peaks-tavla på, men med brist på utrymme på alla andra väggar så är det bara att bita i det sura äpplet. Nu är den här väggen också nästan full... Som vanligt är det en blandad kompott - jag har ramat in frimärken, vykort, utskrifter, konstprints, det är loppisfynd, det är fått av och bytt med konstkompisar, och träfisken gjorde Maria till mig när hon var liten. Den har hängt med i tjugo år, minst!
 
I köket är det mer än lovligt rörigt (det ser ännu värre ut nu, och värre kommer det att bli) - jag håller på att plocka ur böckerna ur bokhyllorna, på måndag ska jag sanera soffan, sedan är det dags att tapetsera! Det betyder att jag kommer att ha bokhögar precis överallt ett tag till, och som sagt - det kommer att bli värre, det är åtskilliga hyllor kvar att tömma! Jag älskar mina böcker, förutom då dom ska flyttas på, då är dom ingen höjdare! Fast samtidigt - många böcker har jag valt på grund av dom fina utgåvorna, och att plocka fram dom nu, att hantera dom, gör att jag på nytt bli kär i mina fina böcker. Som dom tjocka böckerna längst till vänster, det är Barnes & Nobles leatherbound classics, och dom är så fina! Och väldigt rimligt prissatta, 200-250 kr för ett riktigt praktverk, det är vad jag kallar bra pris!
 

Kommentera här: