sista rycket och värsta fyndet

Jag blev klar igår! Den sista biten att tapetsera var absolut den smidigaste, inte så mycket fiffel och fix. Förutom där jag klippte tapeten för snål, och var tvungen att skarva lite... Det fattades en cm längst upp under taket, nu syns det inte alls att jag var tvungen att limma på en liten remsa.
 
Alla böcker är också på plats, det tog sin tid - halv tio igår kväll var jag äntligen klar! Då hade Alice tjatat i en timme, hon tyckte att det var kväll och läggdags. Hon är lika kvällstrött som sin matte!
 
Idag ska jag sätta upp gardinstänger och gardiner, och så ska jag ta kort på mitt underverk till vardagsrum (^_^), och sedan ska jag lägga upp fötterna och bara slappa. Åtminstone dagen ut, sedan har jag andra projekt jag vill sätta igång med! Jag är i en överaktiv period, lika bra att utnyttja det till max, sedan svänger det, och då vet jag aldrig hur lång tid det tar innan det svänger uppåt igen.
 
Ni vet hur jag tjatar om att universum ger oss det vi ber om? Jag var supersugen på en loppisrunda, men hade inte ens en krona att spendera. Ändå kom jag hem igår kväll med dom här fynden. Hur gick det till, kan en fråga sig. Jo, jag såg en på facebook som höll på att tömma sitt hus, tidigare i veckan har jag sett att dom skänkte bort möbler, jättefina möbler (som jag tyvärr inte hade plats för...). Igår kväll lade hon upp bilder på en massa prylar, som hon också skänkte bort - det var bara att komma och plocka på sig! Jag tog på behå, tog Alice under armen (eller ja, i hennes bur) och åkte, och jag kom hem med allt det här! Ni ska få se närmare imorgon, det här är bara en snabb tjuvkik. En massa bra och fina saker var det i alla fall!
 

Kommentera här: