fredagsfavoriter - irl

Dagen är inte slut än, jag däremot var helt slut i eftermiddags, men har kommit igen efter att ha sovit ett par timmar. Det är ju fredag, och fredag betyder fredagsfavoriter - sånt som fångat mitt intresse på internet den senaste veckan. Inte den här fredagen dock, för när jag började fundera på saken så var mina favoriter bara sånt som har hänt i verkligheten.
 
Mina fredagsverklighetsfavoriter är (utan någon inbördes ordning):
 
Att jag äntligen tapetserat vardagsrummet. Det var då ett jäkla tjat om det där vardagsrummet, jag vet, men jag tycker mycket om det, och är stolt över att jag gjort det på egen hand.
 
Gårdagens alldeles gratis loppisfynd. Japp, ett jäkla tjat om det också, och ni har fortfarande inte fått se dom på nära håll.
 
Om en månad och en dag så fyller Alice två år. Jag kan inte fatta att hon redan är så stor, och att jag har haft henne så länge, och jag kan inte fatta att jag bara haft henne i knappt två år. Jag vill inte ens tänka mig mitt liv utan henne!
 
Och precis en månad och en dag är min facebookgrupp Mörk, murrig och mysig inredning, och vi är redan över 300 medlemmar. Jag ser fram emot att se gruppen växa och att få se mera inspirerande inreding, det var ett bra beslut att våga mig på att starta den grupp jag ville vara med i, men som jag inte kunde hitta!
 
 
Idag tände jag utegranen. äntligen, och det blev så fint! Ja, det är ett par månader till advent, ja, jag struntar högaktligen i det! Oktober är en mörk månad, jag bor på en vägsträcka utan gatlysen, all belysning är väldigt välkommet! Jag funderar faktiskt på att sätta upp en ljusslinga runt bron eller ytterdörren också framöver. If you've got it, you better hang it!
 
Snart kommer Audrey och hälsar på! Drygt 1½ månad kvar, jag ser fram emot det!
 
Och snart är det Halloween! Jag ser fram emot mer halloweenigheter i mitt liv, och det kommer att bli mera halloweenigheter på min blogg. Och under över alla under - jag är inbjuden till Halloween-firande! Jag blir aldrig inbjuden till nånting, senast var nog på Marias bröllop, det är över tre år sedan. Det känns väldigt bra att räknas med!
 
Visst är internet himla bra, men verkligheten kan vara väldigt bra den också!
 

Kommentera här: