loppislördag - juligt, murrigt och klassiskt

I veckan for jag till Hammerdal en sväng, jag gick på Ica och på Röda Korset. Det jag köpte på Ica är inte så mycket att visa upp (jag minns faktiskt inte det mesta, bröd och godis var det i alla fall), men det jag hittade på RK var fint!
 
Det var ingen jätte-haul, och jag spenderade inte många kronor, men jag är nöjd med mina fynd!
 
Ett par fina juldukar (blått känns som en lämplig julfärg i år!) och en metallängel att hänga upp.
 
En fin barometer. Jag har tyvärr ingen superkoll på hur dom funkar, jag vet bara att man ska knacka på glaset...
 
En fin vas i svart glas. Inte så superpraktisk att ha blommor i, men väldigt fin form!
 
Och så en gammal bok med fina illustrationer, jag tror att det stod 1931 i den. Gamla fina böcker köper jag gärna, särskilt om det är klassiker (allra mest särskilt om det är Alice i Underlandet, men det hittar jag sällan) och om det är fina utgåvor. Jag har en jättefin gammal HC Andersen också, jag törs inte läsa den, jag är rädd att den ska falla isär, men jag tycker mycket om den!
 
 

Kommentera här: