hej måndag!

Jag och Alice har varit och pysslat och lekt hos Karin och Egon (vem som gjort vad får ni själva fundera på ^_^), det känns så bra att komma ut ur huset, särskilt en sån här dag - ischiasen gör sig påmint, vilket alltså betyder ont i ryggen och neråt benen, det är bättre att hålla sig rörlig, men det är svårt att motivera sig när det gör ont. Att komma ut var alltså guld värt, särskilt när det bara innebär några minuter i bilen.
 
Jag har gjort julgranspynt till ornamentswappen jag håller i, och så har jag stickat lite på ett par spindelsockar. Alice har lekt med Egon, tuggat på hans ben, och varit sur och mattesjuk. Jo, hon är på gång att löpa, så hon är rätt sur...
 
Dom pratade om gulaschsoppa till middag, så när jag började kika vad jag hade i skåpen så dök visst den tanken upp... Det blir inte gulaschsoppa, jag har inte tillstymmelse till paprika i någon form, men potatis, vitkål, lök, vitlök, sojafärs och klimp kan bli riktigt bra! Huset luktar fantastiskt just nu, mest på grund av den lilla skvätt liquid smoke jag hade i. Mums!
 
Men när maten är klar och i min mage, då bosätter jag mig på soffan, hittar jag bara en fungerande ställning (dvs halvliggande på något vänster), så är det det som fungerar någorlunda. Med lite tur, så är ryggen bättre redan imorgon - att bära en byrå nerför trappen när ryggen redan var halvkass är förmodligen det som straffar sig idag... Gamla tanter ska visst ta det försiktigt med gammkroppen...

Kommentera här: