håll tummarna för önsketallrikarna!

Så sent som igår kväll skrev jag och önskade mig flera delar av min nya drömservis, jag har bara en tallrik, och trots att jag letar på etsy, ebay och tradera, så är det inte helt lätt att hitta flera delar. Om jag ska vara kinkig, och bara söka efter varianten som är svart med färgaccenter, då är det ännu mer omöjligt att hitta - jag tror faktiskt inte att jag sett en enda, förutom den jag har. Faktum är, att vore det inte för att jag har min tallrik, så skulle jag ha trott att jag inbillat mig den färgställningen... Annars finns servisen i blått, rött och svart, och den svarta varianten är nummer två på önskelistan.
 
Gissa vad jag hittade på tradera igår kväll?
 
 
 
Sex svarta assietter! Tyvärr är dom på auktion, och det är 1½ vecka innan auktionen går ut, men jag håller tummarna för att det bara är jag som vill ha dom! Och att ingen som läser det här kommer på att dom också måste ha den här servisen... Då blir jag inte alls glad... Så i 1½ vecka får jag ge mig till tåls, nervöst hålla koll efter eventuella bud, och längta efter att förhoppningsvis kunna ge min fina tallrik sex små kompisar.
 
Jag säger ju det - uttryck det du önskar, och rätt vad det är så dyker det upp!
 
Det finns förresten två varianter av koppar i samma färg och dekor på etsy, dom står också på önskelistan - förstås!
 
Dom här är i storlek demitasse, och jag måste googla mig till hur stora dom är. Det ser ut som vanliga kaffekoppar, och det är egentligen för litet för min del, jag som dricker te. Å andra sidan - hellre små koppar än inga koppar. Eller, allra helst koppar i testorlek!
 
Ok, google säger att demitasse är koppar i espressostorlek, alltså som våra gamla mockakoppar. Jättesmå, jättesöta, och jätteopraktiska... Typiskt...
 
Vilket jag trodde att det här var, men när jag kollar måtten i beskrivningen, så verkar den här också vara i kaffekoppsstorlek... Det är en engelsk servis, tekoppar borde inte vara för mycket att önska mig!
 
Det finns förresten en annan dekor av samma tillverkare, den har den gråsvarta grundfärgen och färgaccenterna som min tallrik har, och serviserna skulle absolut gå att kombinera med varandra!
 
Spara
Spara

Kommentarer:

1 Caroline:

Så fin servis. :)

Svar: jättefin! tyvärr inte speciellt lätt att hitta delar till :(
Miss Kitten Heart

Kommentera här: