granen som inte ville sig

Ibland blir det inte så bra som en tänker sig från början... Som idag. Jag har spenderat timmar med min julgran, först med att bygga ihop den, sedan med att hänga pynt, och sedan med att plocka bort pyntet igen...
 
Det började här, lampskärmsstommar som jag staplade i storleksordning och virade ihop med metalltråd.
 
Såhär blev det, en hel radda stommar, från liten till stor, en del upp och ner, hängande i en krok i taket. Såhär tycker jag om den! Så jag hämtade en låda julpynt, och satte igång att hänga:
 
 
Alla mina tjusigaste dekorationer, huvudsakligen från Rusta (dom i glas) och Åhléns  (dom i trä), men såhär blev det inte så tjusigt som jag hade föreställt mig... Jag kikade på granen i ett par minuter, och sedan plockade jag ner alltihop...
 
Så nu hänger min lampskärmsstommegran alldeles naken, men bara jag hittar min ljusslinga, så ska jag göra ett nytt försök. Jag hoppas att det blir bättre andra gången gillt! 
 

Kommentera här: