fira en mörk jul?

Efter gårdagens debacle med min lampskärmsgran, så känns det bra att jag blev nöjd idag! En kulört ljusslinga räcker fullständigt, skulle jag tycka att det ser tråkigt ut, så har jag pyttesmå kulor, det skulle kunna fungera också. Kanske! Som sagt, så är jag nöjd nu!
 
 
Men - det här illustrerar litegrann mitt problem den här julen. Jag är på julhumör, det har jag varit länge, men jag är inte speciellt sugen på att ta fram mina julgrejer. Problemet? Min nya inredning! Jag har levt med min färgglada retroinredning mot vit bakgrund i många år, och allt mitt julpynt är i precis samma stil - mycket färg, mycket retro och vintage, och så mina vita granar som bakgrund till det. Jag tycker helt enkelt inte att min nya mörka stil passar med mitt gamla julpynt. För att göra ont värre - jag har ingen aning om hur jag vill ha det istället!
 
Jag har sökt på pinterest, och jag har hittat en del som är fint. Av det jag har sett, så verkar det vara tre varianter att välja på - ganska stramt och skandinaviskt, gotiskt à la familjen Addams och Tim Burton, och over the top amerikanskt. Gemensam nämnare är i dom flesta fall en mörk gran, och en mörk gran vill jag inte ta in. Däremot skulle jag kunna tänka mig en vas med gran-/tall-/enkvistar, eller en liten bordsgran i kruka, eller en rumsgran. Ni hör ju vilken stil jag föredrar, märkligt nog - den minimalistiskare skandinaviska. Jag som är värsta maximalisten annars!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: