what the health

Jag håller just nu på att titta på den här dokumentären, "What the health", och får precis alla mina tankar och åsikter om dieter som LCHF bekräftade. Animaliska proteiner är bevisligt länkat till cancer, men också till hjärt-/kärlsjukdomar och diabetes, och den länken är lika tydlig som mellan cancer och rökning. En enorm riskökare, alltså! Jag har inte sett klart filmen än, men redan efter tjugo minuter så kan jag säga att den skulle vara en stor ögonöppnare för många! Mina varma rekommendationer, alltså!
 
 
Dom som har gjort den här dokumentären har tidigare gjort Cowspiracy, som också handlar om veganism. Jag har inte sett den än, men den är varmt rekommenderad av många. Problemet är att jag inte vet vilken slags dokumentär det är, jag har jättesvårt för att se filmer och bilder på djur som lider (jag tycker inte ens att "roliga" klipp på djur som gör sig illa är speciellt roliga...), och jag är rädd att det är en film om djurhållning och slakt. Å andra sidan, det händer att jag får för mig fel (när jag var liten så vägrade jag äta kålpudding, för jag trodde att den var grön och dallrade). Jag ska kolla trailern på den också, det skulle vara hemskt synd om jag missar en bra dokumentär helt i onödan...
 

Kommentera här: