tarotsamling del tre, och färdiga tarotväskor

Det är mycket tarot just nu, men för mig är det fungerande att kombinera tarotintresset med skapande, så jag har inget emot det. Jag vill inte riskera att tappa lusten att måla igen, nu när den äntligen är tillbaka, men eftersom jag bland annat har ett gäng tarotkort att måla, så funkar det som sagt bra. Likaså har jag svårt för att titta på film/serier/videos utan någonting i händerna, så att sy tarotväskor är ett superbra projekt att pyssla med i soffan. Att jag lyckats få tag på tarotlekar fast jag inte har har pengar till det är också peppigt och får mig att snöa in ännu mer - det har blivit några (!!!!) timmars tarotvideotittande den senaste tiden. Faktum är, att jag spelade in del tre av min tarotsamling innan intresset hade snurrat igång ordentligt igen, men jag kom just på att jag faktiskt inte har lagt upp den här. Jag börjar med det, och sedan får ni se en videosnutt på mina tre färdiga tarotväskor. Det finns faktiskt en mening med att knapparna saknas, jag har inte glömt bort dom - mottagarna får välja själv om jag ska sy i knappen, eller om jag ska skicka med den löst så att dom själv får sy dit den, så att väskan passar den tarotlek som ska bo i den. Jag provade tarotlekar i flera storlekar i väskan, och den funkar bra till många av dom, från storlek rejält stor, till storlek rätt liten, bara knappen sitter på rätt ställe så att locket kan stängas ordentligt. Jag ska sy flera väskor, men först ska jag sy den beställda mobilväskan. Jag har börjat på den, jag har en plan för hur den ska utföras, nu gäller det bara att hitta en massa videos/filmer/serier att se under tiden jag syr - det tar ju en hel del tid, eftersom jag syr allting för hand.
 
 

Kommentera här: