sexmånadersbesök

Jag och Birgitta var in till stan idag, hon träffade sin pappa, jag var till dietisten. Hos dietisten gick det undan - drygt 30 minuter mot förra besöket som tog en timme. Vi hade helt enkelt inte så mycket att diskutera! Hon tyckte att mina kostvanor såg bra ut, att det ser ut att fungera bra att äta veganskt, att det är bra att magen är bättre, och att jag borde ta ett blodprov och kolla hur jag ligger till med vitaminer och mineraler i kroppen. Eftersom jag tänkt samma sak så sade jag inte emot! Hon tyckte också att viktnedgången var helt godkänd, och där håller jag också med. Jämfört med många GBP-opererade så går jag ner sakta, men jag har inga problem med det. Mitt mål var 90 kg, allting under 90 kg är en bonus. Kolla vad jag vägde in mig på: 
 
90,6! Nu är som sagt varje kilo ner en bonus, men stannar jag här så är jag ok med det också. Jag kan handla kläder i dom flesta affärer, jag rör mig lättare och mår bättre, och jag tycker om mig själv, precis exakt som jag ser ut. För mig räcker det! Många skulle säga att - 23 kg efter en GBP är ett misslyckande  (jag kommer alldeles troligen att gå ner mer, men ifall jag inte gör det, så so what), jag håller inte med om det. Jag tycker helt enkelt inte att tjock = lägre livsform.
 

Kommentera här: