målarhistorik

Dom senaste dagarna har jag knappt öppnat datorn, och när jag har gjort det, så har det varit för att radera en massa i mitt galleri hos iatcs - det finns bara viss mycket plats, så eftersom jag ville lägga upp nya bilder, så var det bara till att ta bort dom gamla. Ett drygt jobb, det är åtskilliga steg bara att radera en enda bild, och det här är frågan om en massa bilder... Samtidigt så är det roligt att återbesöka gamla alster - jag har varit tillbaka till 2011-2012 och raderat, det är några år sedan, och mycket har hänt med min konst. Mycket av mina gamla målningar ger mig rysningar, men en del tycker jag faktiskt om fortfarande. Till min förvåning! Såpass, att jag funderar litegrann på att göra ett nytt försök med lite gamla motiv - jag har blivit bättre med åren, min teknik är bättre, så det skulle vara roligt att se vad jag kan göra med samma motiv idag. Jag har i alla fall samlat ihop några av mina gamla ATCs (och några större målningar), såna som jag fortfarande tycker om.
 
 
 
 
Jag tänkte faktiskt göra ett sånt här collage med det jag målat hittills i år (ja, dom senaste veckorna blir det), det är intressant att se sida vid sida vad som faktiskt har hänt, utvecklingsmässigt. Som sagt, en hel del har faktiskt hänt! Mer skulle förstås ha hänt om jag hade målat kontinuerligt det senaste året, men nu är det som det är, bara att gilla läget.
 

Kommentera här: