ljusskygg heminredning

Jag vet, det här var ni inte riktigt beredda på! Det är inte alls min stil, det är inte alls vad jag överhuvudtaget har snöat in på, men det roar mig! Och det som roar mig, det får roa er en stund också! Jag har en historia som svartrockare (som det då hette) i tonåren - svarta kläder, svart hår, mycket smink, deppig musik... Fast när jag lyssnar nuförtiden, så är det inte speciellt deppigt alls, Sisters of Mercy tex är faktiskt ganska poppig musik, väldigt melodisk, och fortfarande väldigt bra! Vissa ränder får visst aldrig ur, svart är fortfarande basfärgen i min garderob (fast jag tycker väldigt mycket om färg och mönster också, tur att det går att kombinera!), jag gillar fortfarande dödskallar och fladdermöss, och Halloween är en favorithelg! Jag kommer aldrig att inreda speciellt gotiskt, men detaljer här och var kan jag alltid låna, och färger kan jag alltid förändra. Den här serien hittade jag för ett tag sedan, jag har sett dom första två avsnitten, och jag gillar det!
 
 
En som också inspirerar med gotisk inredning, är Dre Ronayne, det finns många detaljer som jag tycker om, som dom svartvita möblerna och dom svartvita ränderna. Randigt är alltid snyggt! Hon har en del DIY-videos också, bla en målad sänggavel och en himmelssäng.
 
 
Lite roligt är att hon delar hus med en av mina inredningsfavoriter, Kelly Eden, och resten av deras hus är rosa och pastelligt och krusidulligt, med rosavitarandigt Hello Kitty-kök och en karusellhäst på matrumsväggen.
 
En av mina gotiska hjältar är förstås Wednesday Addams (och Nemi!), och när jag får den här serien som förslag på youtube, så måste jag förstås kolla den också. Definitivt underhållande! Passar inte in på dagens inredningstema, men väl på det gotiska temat!
 
 
 
 

Kommentera här: