godmorgon lördag!

Jag vågar inte ha Alice lös, för hon lyssnar när hon vill lyssna, och ger sig på bilar om hon får chansen (vi åker ut på flygfältet ibland, för det är långt till vägen, och det är tomt på folk), men idag släppte jag kopplet - klockan sju en lördag morgon, mindre trafik än så blir det knappast. Och hon var jätteduktig! Hon höll sig nära mig, på vägen hem igen så sprang hon en bit i förväg, men väntade tills jag kom ikapp, och dessutom var det inga problem för mig att röra vid henne. Förut så har hon sprungit när min hand har närmat sig, men nu tyckte hon att det var lite roligt till och med - jag fick både klappa och busa. Dessutom - hon var så upptagen med att bära sitt koppel, att hon märkte knappt att hon var lös. Stor framgång alltså! Men jag ser verkligen fram emot våren, så att vi kan börja vara ute på gården igen, det är verkligen en lyx för oss allihop!
 
 
 

Kommentera här: