fredagsfavoriter - pixlat

Veckans fredagsfavoriter blir ett instagramstips, två flugor på smällen, liksom. Jag har ju åkt på en rejäl släng av skapa-för/i-hemmet-baciller, och andra skapare inspirerar förstås mycket. Egentligen så är det här en vidareutveckling av förrgårs inlägg, då jag tipsar om två textila varianter på engelsk konfekt. Det slog mig, hur man med samma utgångspunkt kan åstadkomma helt olika saker - pixlar till exempel, genom att rita mönster på rutat papper, så kan du sedan använda det mönstret till att brodera korsstygn, att lägga pärlplattor eller att virka motiv (en kan sticka också, men resultatet blir inte optimalt med kvadratiska rutor, till stickning ska rutorna vara liggande rektanglar för att kunna rita upp önskat resultat). Jag har börjat att brodera engelsk konfekt i korsstygn, och kommer att virka en pläd också - kanske jag till och med pärlar lite engelsk konfekt, muggunderlägg är alltid bra att ha!
 
Veckans favoriter är alltså tre instagrammare, en pärlare, en virkare och en brodös, det är mycket färg, det är grafiskt, det är humor och glädje, och jag gillar det!
 
 
Pärlpluttan 
 
 
Hovleverantören
 
 
Twinkie Chan
 

Kommentera här: