förberedelser

Är det något jag inte gillar, så är det att vara ute i sista sekunden (vilket kan vara svårt att tro med tanke på hur ofta jag missar deadlines...). Det betyder att jag redan ikväll förbereder för imorgon - jag har lagt upp ett par sockar som får följa med så att jag har något att sticka på i bilen (passar på när jag slipper köra), jag har köpt nötter, äpplen och fullkornskex att äta på vägen dit och på vägen hem (det blir många timmar i bilen, jag behöver äta ofta), jag har just bättrat på nagellacket, jag hoppar in i duschen ikväll (jag åker hemifrån halv sju på morgonen), jag plockar ihop handväskan ikväll också, så att jag får med mig stickning, mellanmål och allt. Förhoppningsvis stannar vi nånstans på vägen också, eller hinner in på nån affär i Arvidsjaur, blommor till farfars begravning är fixat, men jag vill lägga blommor på mammas och mormors och morfars gravar också - det kommer förmodligen att dröja länge innan jag åker upp igen, nu har jag nästan ingen släkt kvar där. 
 
Vi åker bara upp över dagen, vi ska "bara" gå på begravning, men för mig blir det ändå ett stort projekt. Så funkar jag! 
 

Kommentera här: