utomhusprojekt på kvällskvisten

För ovanlighetens skull, så har jag varit ute och fixat ett par timmar ikväll, jag gjorde ett par saker jag tänkt göra länge, och en sak jag alldeles just kom på. 
 
Ända sedan jag flyttade in i huset, så har jag tänkt göra mig av med en kökssoffa som stod i förrådet och tog plats. Den är tung och gedigen, och det är saker i vägen precis innanför dörren, så att få ut den är ett större projekt. Ikväll tog jag fram mitt envisa jag, och lyckades få ut soffan från förrådet. Imorgon ska jag ta kort och lägga ut till försäljning, förhoppningsvis hittar jag en köpare.
 
I vintras hittade jag getingbon i förrådet, allra längst under taket, och dom ville jag förstås ta ner och spara. Nu när soffan var borta, så kom jag nära nog att peta ner dom med snöskyffeln. Två ramlade ner inom räckhåll, den tredje kräver mer jobb att få tag på...
 
 
Malen hittade jag fasttorkad på sofflocket, den var för fin för att bara slänga bort! Just nu ligger getingbona och malen i en yoghurtmugg, dom ska få nånting finare att bo i sen. Dels en finare burk, dels nånting finare för burken att stå i:
 
Kvällens tredje projekt var nämligen ett snickeriprojekt - hyllan som jag skrev om i morse är numera inte längre en idé, utan ett projekt på väg. Jag har snickrat den trekantiga ramen, nästa steg är att göra hyllplan. Det blir en enorm hylla! Det kommer att få plats med massor av fina saker i den! Och jag är än så länge jättenöjd - jag är ingen storsnickare, och jag har inga värstingverktyg, och jag hade ingen som helst beskrivning på hyllan. Jag ögonmåttade helt enkelt, sågade hörnen i så rätta vinklar som jag bara kunde med en handjagare, jag använde brädor jag hittade på brädhögen på gården, och gissa vad? Det ser helt ok rakt ut! När jag ställde upp hyllan på rätt köl, så var den stabil, vinglade inte, var inte skev. Allt på ögonmått och känsla. Tänk vad jag skulle kunna snickra om jag hade riktiga grejer!
 

Kommentarer:

1 Birgitta:

Vad händig du är!:D

Svar: Ibland så 😁
Miss Kitten Heart

Kommentera här: