porträtt till en jubilar

Jag och Alice har precis kommit hem, hon har varit hos Birgitta och jag har varit på 60-årskalas. Alice har ätit en massa godis, och jag åt quorn, potatissallad och hummus, så båda två är mätta och belåtna. Jag i alla fall - för Alice verkar det ha fungerat som aptitretare bara, för nu äter hon potatis och kidneybönor. Men det är bra att hon äter, hon är dålig på det!
 
Till jubilaren hade jag med mig en present förstås, jag målade en tavla till henne, ett löst baserat porträtt:
 
 
 
 
 
 
Kort rött hår var ett måste, likaså änglavingar. Hon har alltid något blingigt halsband, så det var också tvunget att vara med. Dessutom ville jag att det skulle synast att ansiktet var lite äldre, annars gör jag väldigt unga ansikten för det mesta. Annars har jag bara gjort min grej - collage, akrylfärg, lite oljepastell, lite gnuggisar... Mixed media, som det kallas när man blandar hejvilt!
 

Kommentera här: