när jag piggnar till så händer det saker!

Igår mådde jag uselt, illamående, yr, ont i huvudet, jag låg i soffan nästan hela dagen. Jag misstänker min pastasallad, den kändes lite skum då jag åt den, alldeles tydligt ska man lyssna på såna känslor... Idag är jag mycket piggare, sålunda har jag tapetserat klart sovrummet (det gick åt inte mindre än fyra sorters blå medaljongtapeter, jag har gjort slut på precis alla sorter jag hade), satt upp tavlor och speglar på väggarna, bäddat rent i sängen, flyttat runt lite i bokhyllorna i vardagsrummet... Jag har helt enkelt firat att jag är på benen igen! Jag håller på att göra klart min kuriositetshylla också, när den är på plats så ska jag ta fram kameran i sovrummet, så får ni se hur det blev. Fyra sorters tapeter är definitivt inte något för alla, och även fast jag allra helst hade velat ha den mörkblåaste tapeten på alla väggar, så kan jag absolut leva med ett gigantiskt tapetlapptäcke också - tillsammans med tavlor och speglar så ser det inte alls illa ut! Det är alltså inte en tapet per vägg, utan jag har tapetserat varje tapet så långt den räckte, av en sort blev det drygt två väggar, av en annan sort blev det ett par våder. Som sagt - ni får se när kuriositetshyllan är på plats!
 
Jag använde alltså dom här tre retrotapeterna, och så en nyare medaljongtapet som är mera brunbeige i botten och med ganska klarblå medaljonger. Hade som sagt helst velat ha dom mörkaste tapeterna i hela rummet, det blev ljusare än vad jag hade hoppats och tänkt mig. Jag kanske rentav måste sätta upp gardiner... Något jag också ska göra, bara jag hittar rätt tyg, är att klä om resårmadrass och den tjockare bäddmadrassen, nu är dom tråkigt gråa, nånting blått skulle förstås funka, eller kanske svartvitrandigt. Jag får se vad jag snubblar över!
 

Kommentera här: