målarmåndag på en torsdag - sammanfattning

Nu när maj är slut (och sommaren fortfarande inte är här) så känns det som ett bra läge att summera ihop det jag har målat hittills i vår. Det har blivit en hel del sedan jag tvingade igång mig igen! Faktum är, att allting inte fick plats i den största mosaiken jag hittade, det var en del som inte fick plats. Det känns bra, att måla och skapa igen känns bra!
 
Det här långa uppehållet har faktiskt fyllt en funktion, känns det som - jag målar mer avslappnat, lösare liksom, jag försöker att åstadkomma resultat jag är nöjd med med färre lager färg. Dessutom tycker jag om att jag har förenat handarbete och konst i ett enda projekt - ofta så är det en stor klyfta mellan craft och art, och jag har gjort mitt bästa för att överbrygga den klyftan. Det behöver inte vara antingen eller, det kan vara både och!
 
Jag har ett par ATCs till som är halvfärdiga, dom måste bli klara idag eller imorgon, för att hinna fram till Tyskland till den 5:e, jag har också tarotkort att sätta igång med, jag har en idé till det första kortet, och det involverar silhuettklippning - en helt ny teknik för mig! Det ska jag också sätta igång med i helgen, men idag börjar jag dagen med att sy en stund - jag har delar till tarotväskor tillklippta, och fingrarna gör mindre ont, så jag ska sy lite såna nu. Måla får jag göra senare!
 

Kommentera här: