målarmåndag - när det inte blir bra

I morse klev jag upp tidigt, såpass tidigt att alla djuren låg och sov fortfarande. Dom kom smygande allteftersom dom vaknade - det är inte helt vanligt, i vanliga fall ligger jag och Alice längst, och så kommer katterna och gör oss sällskap i sovrummet och väntar på uppstigning och mat. Jag var tvungen att kliva upp, för jag var tvungen att måla klart det sista på två ATCs som skulle ha skickats för en vecka sedan - brevlådan töms kl 10, så innan dess var kuvertet med ATC-kort tvungen att stoppas ner. Jag hann, med lite råge dessutom! Jag hade inte så mycket som skulle målas, jag var nästan klar, men eftersom jag inte var helt nöjd med korten, så har jag skjutit och skjutit på att göra färdigt dom. När det inte blir bra, då är det inte ett dugg roligt att måla!
 
Det första är Gambit och Rogue från X-Men.
 
Den andra är ett kuriosaskåp med elefanter. Jag tänkte på en gång på min egen prylhylla/kuriosaskåp, eftersom den innehåller min lilla samling träelefanter:
 
Oj, så suddig bild... :O Men det syns kanske ändå att jag har lånat inte bara mina elefanter, utan faktiskt det mesta - pentagrammet, den svarta katten, pendeln och skarabén, berlocken med den hängde mannen, den hjärtformade stenen och sjöborren, och så limmade jag "tapeter" i bakstycket på en del av hyllorna, precis som jag har gjort i min hylla.
 
Som sagt, jag är inte nöjd med mina kort, men jag hade inte någon mer tid att fnula och fila på dom. Lika bra, för alternativet hade varit att börja om från början, och det hade jag ingen större lust med.
 

Kommentera här: