fredagsfavoriter - latmaskmat direkt ur förpackningen

Egentligen skulle det bli del tre av mina favoritkuriositeter idag, men jag orkar inte, är helt slut i både kropp och knopp - det har varit en jobbig vecka på många sätt, och veckan är inte slut än. Det blir en fredagsfavoritsnabbis, tre favoriter i kylskåpet i stället för favoriter på internet. Två gamla favoriter och en ny:
 
Majskolvar köper jag alltid när det finns färdigkokta på extrapris. Meningen är att dom ska läggas på grillen, jag äter dom kalla, direkt ur förpackningen, det är godast så - tycker jag, alltså!
 
Potatis på burk, jag äter det alldeles för sällan - det är billigt och det är gott (tycker jag!), och både katter och hund brukar vara glad när dom får smaka. Jag äter potatisen kall, direkt ur burken, det är godast så - tycker jag!
 
En nyupptäckt favorit - snabbmakaroner med vita bönor i tomatsås. Jag brukar inte gilla vita bönor i tomatsås annars, men fick ett par burkar som en väninna städat ut ur skafferiet (Coop, godaste sorten!), och dom var ju tvungen att ätas upp. Jag hade kokat snabbmakaroner och hade inte ens ketchup hemma, så jag testade att hälla på vita bönor - så himla gott! När dom två burkarna var slut, så köpte jag flera burkar på Ica, men dom var inte alls lika goda. Coops ska det alltså vara!
 
Tre snabba måltider när orken tryter och kassan är skral - det måste inte vara lagade måltider jämt, det måste inte vara näringsperfekt jämt, ibland får en plocka fram latmasken! Jag gillar rumstempererad mat, äter gärna direkt ur burken, för mig är det här bra alternativ. Ni andra har säkert era egna versioner av latmasksmat - lämna gärna tips på dom i kommentarerna, jag vill ju inte riskera att missa något! ^_^
 

Kommentarer:

1 ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag har nog ingen liiiika lat mat, men jag äter ofta mackor till middag, då och då gröt... ibland bara nachochips med chilisås och ost på som jag värmer i micron, haha >.<

Svar: jag har alldeles för lätt för att hamna i mackträsket... jag har levt på mackor alldeles för mycket i mina dar, och försöker att låta bli mer än nödvändigt (säger jag, och har ätit rostad limpa till frukost och till mellanmål... rostad limpa är förresten jättegott!). min lillasyster gör nachochips med ost på i ugnen när hon gör tacos, jag hade glömt bort hur gott det är! tack för påminnelsen!
Miss Kitten Heart

Kommentera här: