tejpfunderingar

Alla mina vita ramar i hallen är ommålade, utom en - ramen till mitt Twin Peaks-broderi. Det är den enda tavlan jag nånsin lämnat in på inramning (och den sista, det kostade skjortan!), så dels törs jag knappt röra vid den, dels är den tejpad på baksidan, så det går inte att plocka loss ramen för enkel sprejning. Det jag tänker, är alltså en icke-permanent lösning som kan fixas med glas och broderi på plats i ramen. Min första tanke var svart eltejp, sen tänkte jag ett steg till - washitejp! Jag har massor av varianter av washitejp, massor av färger och mönster. Mina andra ramar har jag målat svart, svartvitt och guld, så det var den färgskalan som jag höll mig till när jag valde tejp. Trots det, så blev det en hel del att välja på...
 
Egentligen är den med pekande handen och den med guldlinjer (överst i guldhögen) redan diskvalificerade - dom är helt enkelt för vita. Och egentligen skulle jag vilja ha svartvitt chevronmönster, men just det hade jag inte. Men annars så är alla andra snygga, och alla skulle passa alldeles utmärkt. Så vilken ska jag välja?
 
Alltså, gissa hur mycket jag älskar mitt Twin Peaks-broderi? Det tog en jäkla tid att göra, det var en jäkla massa jobb, men jag blev supernöjd, och det var helt klart värt det! Jag har en liten tavelram utan glas, som skulle vara alldeles utmärkt till ett broderi, och min första tanke är något på TP-temat där också. Men jag borde kanske utvidga min repertoar lite? Särskilt som dom i så fall skulle sitta på samma väggsnutt...
 
Jag klistrade upp en snutt av alla tejpmotiv på ramen, och nu är det bara att fundera på... Egentligen är det nog uteslutningsmetoden som är den bästa - plocka bort en tejp i taget, tills favoriten är kvar på slutet...
 
 
 
Dom allra flesta skulle satsa på en enfärgad ram, jag är inte som dom allra flesta... Flera av mina ommålade ramar har jag gjort svartvitrandiga, så svartvitt och mönster är ett starkt alternativ. Samtidigt så är ju guld jättesnyggt, både enfärgat och mönstrat. Och en guldglittrig ram vore inte helt fel heller!
 
Alltså, kolla bara - dom guldiga tejparna är verkligen guldiga! Och blanka! Men svartvitt är som sagt jättesnyggt också... Japp, ett lätt fall av beslutsångest!
 
Å, förresten - svartvit chevron vore inte den enda perfekta tejpen, doughnuttejp vore förstås helt perfekt också!
 

Kommentera här: