möblerar om vardagsrummet medan jag bloggar om den tidigare ommöbleringen...

Ni ska få se lite från mitt omtapetserade sovrum, men först några bilder från vardagsrummet, som jag möblerade om lite för ett par veckor sedan eller så. Idag vardagsrum, imorgon sovrum, alltså!
 
Ommöbleringen i vardagsrummet sattes igång av mina nya gardiner, dom har jag visat redan, men ni får en repris här. Soffan stod alltså rakt fram när en kommer in i rummet,
 
Nu vred jag på alltihopa, och ställde soffan framför det andra fönstret. Fast nu när jag tittar på bilden, så undrar jag om det inte vore bättre att ställa soffan på andra sidan, med ryggen mot bokhyllan... Eller så är det helt enkelt bäst med soffan rakt fram, som den var från början... Det här är alltså lite av ett experiment, som ni hör, jag är inte på något sätt hundra på att jag är nöjd såhär.
 
Och nu när jag just sitter och skriver det här, så var jag tvungen att kliva upp och sno runt möblerna... Jag vände alltså på möbleringen, så att soffan är mot bokhyllorna istället för mot fönstret. Jag tycker nog att det blev bättre! Däremot blev det ännu tydligare att jag måste byta gardiner igen, dom här är alldeles för tunna, det går bra när det är mulet ute, men dagar då det är sol (som nu), så ser jag knappt datorskärmen för allt ljus...
 
 
 
Ett par bilder till från andra vinklar... Rummet ser som sagt inte ut såhär längre, inlägget och bilderna blev inaktuella medan jag satt och skrev det här... Det blir alldeles säkert nya bilder framöver, jag brukar ju göra så - göra om hemma, och så föreviga resultatet. Det är en av dom bästa sakerna med att blogga, och något jag saknar med alla dessa år innan - att kunna gå tillbaka och se hur mitt hem såg ut förr. Ibland är det stor skillnad, ibland är det en del igenkänning, ibland ångrar jag att jag inte har kvar saker jag hade förr, ibland kan jag bli inspirerad igen av inredning och DIY från förr... Jag har frågats mer än en gång varför jag bloggar, och varför jag måste skriva om precis allt på bloggen (fast jag lämnar faktiskt ute en del...), och vem är ens intresserad av att läsa det jag skriver om. Det här är som sagt en stor anledning, bloggen blir mitt arkiv - går jag tillbaka 5-6-7 år, så är det nästan som att läsa om en helt annan människa, det liv jag levde då var så annorlunda mot det liv jag levde innan, och det liv jag lever nu. Det är också roligt att se hur mitt språk och mina foton har utvecklats, och hur min smak och min stil har utvecklats. Ska jag hårddra det, så bloggar jag främst för mig själv, det är en slags dagbok, men samtidigt - kontakten med läsare är också en viktig del, det är bland det roligaste att få feedback, att få höra att nån gillar det jag gör. Kan man kalla det ett tveeggat svärd när det är något positivt?
 
Nu ska jag byta gardiner också, soffomflyttningen gör att solen blir helt omöjlig, och planen är att sitta framför datorn ett tag till (förmodligen ett långt tag), jag hittade en inredningsserie på youtube (Your home in their hands) som är såpass underhållande att jag måste kolla några avsnitt till. Hemägarna lämnar över nycklarna till amatörinredare med väldigt tydlig stil, och får tillbaka ett hem som kanske eller kanske inte faller dom i smaken. Mitt favoritrum i det första avsnittet jag sett hatades av mannen i huset, det fanns inte en enda detalj som han inte avskydde... Å andra sidan, hallen i det andra hemmet (det är två hem i varje avsnitt, med tre rum i varje hem) tyckte ingen om utom han som inredde den... Som sagt, en underhållande inredningsserie!
 

Kommentera här: