korsstygns-ouijabräde - done!

När jag kom hem igår eftermiddag, så slocknade jag i soffan i ett par timmar, och så höll jag mig vaken ett par timmar, innan det äntligen var sängdags. Under dom två vakna timmarna hann jag brodera klart dom sista siffrorna på mitt ouijabräde, så nu ska jag bara stryka det litegrann, och så hitta en passande ram. Det är förhoppningsvis inte helt omöjligt, för motivet är ganska precis A4-stort. Det borde finnas svarta ramar som faller mig i smaken! Jag tänker mig antingen en rak, stram, minimalistisk ram, eller en rejält krusidullig. Det senare tror jag nästan mest på, ouijabräden är en viktoriansk uppfinning, korsstygn är en väldigt viktoriansk hobby, så en viktorianskt krullig ram känns passande!
 
 
Jag var tvungen att improvisera lite på några ställen, jag hade inte räknat rätt, och jag fick pussla lite för att få motiven att stämma någorlunda. Det syns inte ett dugg, om jag inte skulle sitta med ett förstoringsglas och jämföra med mönstret. Och det tänker jag inte!
 
Jag måste ha något i händerna om dagarna, jag har knappt stickat alls på många månader (inte sedan målarlusten smällde till i våras) - idag tar jag med en stickning, med lite tur så triggar det igång lusten. Jag har fortfarande tolv par Harry Potter-sockar jag vill göra i år, och jag har bara kommit sådär halvvägs!
 
Spara

Kommentera här: