en inredningslista

Jag gillar listor, att skriva listor själv, och att svara på listor som jag hittar på bloggar. Hos Ljuva Julia hittar jag en lista med inredningsfrågor, helt perfekt!
 
 Favoritpryl i hemmet just nu: jag har många favoriter: vattenkokaren, min mest använda apparat (fast jag önskar en uppgradering där, till en temperaturreglerad vattenkokare), mixern och elvispen för att dom är fina och rosa, alla saker jag just målat svarta, mina nya tapeter i sovrummet, min nybyggda kuriositetshylla...
 
Här får jag bäst inredningsinspiration: instagram, pinterest, youtube, bloggar, inredningstidningar och -böcker, filmer och tv-serier
 
Min favoritmöbel: sängen
 
När väcktes mitt intresse för inredning? redan när jag var liten så ville jag fixa och göra om på mitt rum, när jag flyttade hemifrån så fick den lusten fritt spelrum - så fritt som det kunde bli med knaper ekonomi och hyreslägenheter...
 
Mitt senaste köp i inredningväg: jag vann precis ett svartvitrandigt tyg på tradera för en 50-lapp, kommer att bli jättesnyggt att klä om sängen med!

Bästa inredningsbutik: second hand, loppis, facebook - köper i princip allt begagnat

Något jag behöver: en ny vattenkokare. inte för att jag saknar en, men livet skulle bli lite lättare med en vattenkokare som jag kan ställa in temperaturen på.

The big no no enligt mig: divansoffa, kromade möbler, vägg-tv, ek, marmor, stora högtalare... inredningen i majoriteten av dom svenska hemmen, alltså...

Vilken blomma gillar jag mest? suckulenter och kaktusar. och pelargoner.

Om jag fick köpa precis vad jag ville köpa: trädgårdshjälp! nån som kan fixa min trädgård precis som jag vill ha den, så att den bara behöver underhållas av mig sen

Hur ser det ut hemma hos mig? mycket retro, mycket färg (just för tillfället så är jag svag för mörkare färger, men det syns inte så mycket hemma - än!), mycket böcker, mycket tavlor, många fina saker. det syns att jag är en kreativ person, dels är det alla saker jag gjort/gjort om själv, dels är det alla material, pågående projekt osv - köksbordet röjs av lite då och då, men är fullt med diy lika fort igen...

Vad skulle jag helst vilja rusta upp? trappa + panel i hallen ska målas, bara jag bestämt mig för i vilken färg, så det är bara en tidsfråga. annars står kök och badrum högst på listan, men det kräver både pengar och hantverkare, så det ligger långt fram i tiden...
 
 

Kommentera här: