drömjobbet!

Det här är definitivt ett av mina drömjobb - att köpa gamla fallfärdiga hus, renovera dom, inreda dom, och sen sälja dom (med vinst, förstås!). Det faller tyvärr på flera plan - det krävs startpengar till det första husköpet och den första renoveringen, det krävs bra hantverkare (som dessutom är tillgängliga och som jobbar enligt fastställt schema) och tillgång till inredning till bra priser, och det krävs potentiella köpare. Söderut skulle det kanske gå, men inte här - det är svårt att få betalt för den investering som man gjort för renoveringen, och överhuvudtaget tror jag att det är svårt att sälja färdigmöblerade hem här i Sverige. Och det är just den detaljen som känns roligast - inredningen! Inredare på något sätt har varit ett drömjobb så länge jag kan minnas, det är bland det roligaste jag vet. Dessutom är jag bra på det (törs jag säga), och jag kan skilja på min stil hemma och på andras stilar hemma hos sig, så jag är fullt kapabel att låta bli mönstrade retrotapeter hemma hos andra. Med det sagt, så är det ju faktiskt inredarens jobb att göra något som husägaren inte skulle göra själv, att pusha dom lite, så en retrotapet är kanske precis rätt, fast husägaren inte vet om det själv förrän den är på plats...
 
Så skulle det vara någon som behöver lite hjälp med heminredningen, hojta till! ^_^
 
 

Kommentera här: