bu och bä

Idag var en riktig turdag! Turen började med att jag klippte Alice en del i förmiddags, och eftersom det gick såpass bra så klippte jag halva hon av bara farten. Eller ja, det är väl inte direkt tur, men jag är glad att det gick så lugnt till som det gjorde. Men sen så sålde jag fyra tavlor på en halvtimme (jag har en del saker till salu på slöjdmässan, ska ta dit ett par tavlor till, så att jag har mer att sälja), och det var tur som en tokig - hittills i sommar har jag annars sålt en enda tavla bara. Sedan, när jag bara skulle springa in på affären innan jag åkte hem, så hittar jag min faster med familj på konsumparkeringen. Jag kände inte igen henne först, för jag förväntade mig inte att det skulle vara hon - dom bor 35-40 mil bort, så jag träffar dom väldigt sällan. En riktigt trevlig överraskning! Jag hann bara säga hej, men det var mycket värt ändå!
 
Mindre tur, är förstås att det bara är onsdag, och jag är helt slut. Jag höll på att somna dom sista timmarna på jobbet, jag tog mig knappt uppför trappan när jag hämtade Alice, när jag kom hem så stöp jag omkull på soffan och sov några timmar... Jag kunde ha gått direkt och lagt mig när jag vaknade, men var tvungen att gå ut med Alice. Nu ska jag försöka att se ett avsnitt av Simon & Tomas innan det är sängdags, men matlagning orkar jag inte med idag, så jag får se hur jag lyckas lösa lunchen imorgon. Men kan tyvärr redan säga, att är jag redan såhär slut, så bådar det inte gott för resten av veckan.

Kommentera här: