twin peaks från sin snyggaste sida

Jag har två bra anledningar till att sträcktitta på Twin Peaks - dels så sparar jag på mitt bredband (för jag har TP på DVD), dels så börjar den mycket efterlängtade tredje säsongen snart (i maj, om jag minns rätt). Ja, tredje anledningen är alltid giltig - det är en förjäkla bra serie! För oss som gillar vintage och stickat så finns det en fjärde anledning till att se serien - alla dessa snygga kläder! 90-talet på sin allra bästa sida, det är stickade tröjor och koftor, matchade tröj- och koftset, långa vida kjolar, broscher i halsringningen... Det finns absolut en del outfits som inte är lika lyckade, men dom bortser jag ifrån - det finns så mycket ögongodis ändå, så det räcker och blir över.
 
 
Jag har sagt mer än en gång, att 90-talsmodet kommer jag inte att ge mig på igen, men man ska visst aldrig säga aldrig...
 
Mönstret till Nadines tröja blev jag så förtjust i, att jag var tvungen att pausa mig till en närbild. Jag vet inte vad jag ska sticka, men nånting kommer det att bli med dom här snygga blommorna på!
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: