när harry potter inspirerar

Jag skrev härom dagen att Harry Potter är så populärt inom stickkretsar, och jag tänkte visa på några exempel på det idag. Jag har tillbringat en del tid på ravelry, där jag har kollat igenom alla HP-relaterade mönster, och mönster som får mig att tänka på HP, fast det kanske inte var tanken ursprungligen - jag ska ju tillbringa det här året med att sticka en massa på HP-tema. Planen är ett par Harry Potter-sockar i månaden, och sedan annat utöver det (jag börjar starkt, med en Weasley-tröja, ett par färdiga sockar och ett par påbörjade - jag måste ju sticka på, det finns så många projekt jag vill börja på NU!), jag har egna idéer men lånar gärna andras idéer också. Bland garnfärgare och garnproducenter, så är Harry Potter också ett populärt tema, det finns en massa garner inspirerade av personer, händelser, platser osv - etsy är ett bra ställe att börja kolla. Det mesta jag har hittat är handfärgat, så det är inte billigt, men man kan ju alltid titta och önska!
 
 
 
 
 
 
Fred and George socks (det här mönstret använde jag till mina Tonks-sockar)
 
 
 
Som ni ser, så har jag sockar på hjärnan... Min Weasley-tröja blir stickad genom att jag resonerar strängt med mig själv - jag fick inte sticka på mina Tonks-sockar förrän bakstycket var klart, nu får jag inte sticka på mina Honeydukes-sockar förrän framstycket är klart... Som tur är, så är det relativt snabbstickat, förutom intarsia-M:et på framsidan, som nu är klart... Ni som inte bara vill sticka sockar och inte bara vill titta på sockgarn, klicka på länkarna till Ravelry och etsy i första stycket, där hittar ni en massa roligheter!
 

Kommentarer:

1 Helén:

Hej.
Det här är kanske en blogg för dig.
En färgglad blogg med många kreativa ideer.
Jag tittar ofta in där.

http://www.familjenbahne.com/?p=26167

Hälsningar
Helén

Svar: tack för tipset! kollar nu! :)
Miss Kitten Heart

Kommentera här: