gräver mig upp

Som ni ser, så gör min energidipp sitt allra bästa för att besegra mig, och jag gör mitt bästa för att ta mig ur den. Jag håller på att plocka bort julen, nackdelen med alla fina julsaker jag loppade före jul, är att jag nu måste hitta utrymme att förvara dom... Två stora plastlådor från Dollar Store hjälper till att förvara allt glaspynt tryggt och säkert, men dom tar förstås upp en massa plats. 
 
Igår fick jag också tummen ur, och spelade in en ny podcast, det är ju bara tre månader sedan sist... Idag är planen att redigera och lägga upp den. Nästa avsnitt ska inte dröja lika länge, hoppas jag!
 
Den senaste tiden har jag längtat efter att ta fram symaskinen igen, så när jag plockat bort alla julsaker och gjort plats på köksbordet, så ska jag sätta mig och sy en stund. En bra morot!
 
En annan bra morot är Harry Potter knit-a-longen på Ravelry, jag har så många idéer för stickprojekt, helst vill jag göra alla på en gång. Jag har hunnit en bra bit på bakstycket på min Weasley-tröja, men då kunde jag inte låta bli att lägga upp ett par sockar också. Förhoppningen är att båda projekt blir klara i januari, men blir ena klart så är jag nöjd.
 
Inspirationen är Tonks och hennes hår som ändrar färg efter hennes humör. Jag är hittills väldigt nöjd!
 

Kommentera här: