första försöket funkade inte...

Igår stickade jag klart den första av mina Honeydukes-strumpor, fuktade den och blockade den, i förhoppning att den skulle gå att blocka ut tillräckligt mycket. Det gjorde den inte... Första försöket på Honeydukes-sockar fungerade alltså inte, och det måste ändras på receptet. Antingen går jag upp lite mer i stickstorlek (det kanske räcker), eller så måste jag rita om mönstret. Det lutar åt att rita om mönstret, för några fler maskor att spela på skulle inte sitta fel... Men just nu tänker jag ta paus från just dom sockarna, det är ingen brådska, jag har hela året på mig. Istället satsar jag på att bli klar med min Weasleytröja i helgen (1½ ärm kvar, inte farligt mycket alls), och så lägger jag upp ett nytt par sockar istället. Ett par utan en massa fair isle den här gången, jag behöver lite fair isle-paus...
 
Det här är strumpan före hälen, som ni ser, så ser den ut att sitta som en smäck. Det skulle den göra, om det inte vore för biten på hälens framsida, där är det alldeles för snävt. Det blev bättre efter blockningen, såpass att jag funderade på om det kanske skulle gå, men eftersom planen är att eventuellt sälja mönstret framöver, så vill jag att det ska fungera tiptop, inte bara kanske eventuellt. Som sagt - tillbaks till ritbordet!
 

Kommentera här: