färgexploderande sockar

Mina Tonkssockar, eller Tonks Technicolor Tresses som jag kallar dom, har varit färdiga ett tag, men jag har inte visat dom än. Synd och skam, jag blev faktiskt riktigt nöjd med dom! Jag stickade dom från tån upp, med en sk fish lips kiss heel, 60 maskor och slätstickade ränder, och passformen blev hur perfekt som helst! Ränderna är ganska diskreta, eftersom jag använde två självrandiga garner som inte var helt olika i färgerna, men det var lite tanken - att färgerna liksom skulle flyta ihop.
 
  
  
 
Så fort jag var klar med det här paret, så började jag sticka på nästa par, ett par Honeydukessockar som jag designat själv. Som jag skrev igår, så blev första försöket inte helt bra, dom blev helt enkelt alldeles för små. Jag repade upp, och började om, den här gången med större stickor, och den här gången funkar det betydligt bättre. Dessutom ska dom blockas när dom är klara, och då kan jag justera storleken ännu mer. Nu har jag ett par varv kvar, sedan är det dags för hälen, och jag funderar på vilken häl jag ska göra. Fish lips kiss, som på mina Tonkssockar? Eller en sån här "spiralhäl"? Jag lutar åt det senare, den passar bra till "tivoli"-känslan i sockarna, men samtidigt gillar jag FLKH. Livet var så mycket lättare när jag bara visste att det fanns en sorts häl att sticka! ^_^
 
 

Kommentera här: