rosastickat

Det har varit en massa rosa på stickorna nu i februari, är det alla hjärtans dag så är det. Hittills är ett par sockar, ett par vantar och en pussy hat färdiga, och jag stickar nu på en till pussy hat - jag vill ha en slätstickad också, inte bara en ribbstickad. Jag har kommit halvvägs med min andra gummiankasocka, den ska också bli klar i februari men jag är inte lika pepp på den som på allting annat. Delvis second sock syndrom, dels värkande fingrar - att sticka med tjockare garn och tjockare stickor känns nödvändigt! 
 
 
 
Mössan har jag gjort av ett gäng garnrester, en del över tio år gamla - det gammalrosa fick jag i min allra första swap, från Japan. 
 
Nu fortsätter dagen med Spice World, och pussy hat-stickning, och bara Bosse inte ligger i mitt knä längre så ska jag nog koka mig lite te också. Ja, och så måste jag prismärka lite kläder innan dagen är slut, jag ska fylla på mitt bås på shoppis imorgon, hoppas att det börjar vara tomt!
 

Kommentera här: