personlighetsförändring deluxe

Ni som känner mig vet ju (och man behöver inte skrolla länge i bloggen för att se det också) - pengar in = pengar ut. Att spara pengar, eller att få en budget att fungera, är inte min styrka. Ekonomiskt lever jag verkligen här och nu. Att jag nu hittar tendenser till snålhet hos mig, är en märklig upplevelse! Jag håller ju på att spara ihop pengar för att åka till Stockholm i maj, bara över en helg, men då ska jag passa in stickfestival, och så tänkte jag springa i lite affärer också (Flying Tiger och Sci-Fi-bokhandeln är längst upp på listan). Min inkomst är rätt obefintlig, så jag skramlar ihop pengar genom att sälja ägodelar och lite pyssel, och det är en ren fröjd att se hur summan växer. Det känns rentav jobbigt att använda pengar (till mat till exempel), för jag vill sätta över dom på sparkontot istället. Jag var in på Ica igår, jag vet att det var några saker jag skulle ha, men jag kom därifrån med bara kattsand - det var det enda som kändes livsnödvändigt. Jag har faktiskt mat i skåpen, inget roligt, inget flådigt, men det fyller i magen, så det jag prioriterar är djuren (Alice ska få sig en välbehövlig proffsklippning!). Och bensin - i helgen ska jag gratulera systersonen på 7-årsdagen, tyvärr kommer jag tomhänt, för hans presenter lär inte komma i tid.
 
Så vad i alla sina dar har hänt? Det är ju inte första gången jag vill göra något eller ha något, men det är första gången jag lyckas sätta undan pengar, och att jag verkligen får en kick av att se dom växa. Tänk om det blir en vana? :O
 
 
Äsch, skojar bara, inte tror jag det blir en vana, men jag njuter av det så länge det varar!

Kommentera här: