gummiankor

Jag tänkte bara visa sockan som lockat mig till otrohet mot mina fina Lupin ♥ Tonks-sockar. I andra Harry Potter-filmen, när Harry räddats av Ron och Fred och George i den flygande bilen, och mr Weasley kommer hem från jobbet på Ministry of Magic och hittar Harry vid frukostbordet, så frågar han vad man egentligen har gummiankor till. När jag såg mönstret till dom här sockarna, så var det så självklart, och jag har precis stickat klart hälen och börjat på skaftet på min första "What exactly is the function of a rubber duck?"-socka:
 
Jag älskar verkligen hur dom ser ut - gummiankorna är helt fantastiskt söta! Till tå, häl och resår använder jag ett mysteriegarn som ursprungligen kommer från min gamla klasskompis Anna (25 år senare, så har vi tagit upp kontakten igen!), och jag har ingen aning om vad det är. Jag tror inte att det är ett sockgarn, det känns inte riktigt som det när jag stickar. När jag eldade på det, så blev den brända stumpen hård och svart, som med akryl, men samtidigt luktade det organiskt material, dvs inte akryl, så jag gissar på en blandning av något slag, ull/akryl eller bomull/akryl gissar jag.
 
Hur mycket jag än älskar dom här sockarna, och dom är snabbstickade, raderna med ankor gör att det känns som att det går undan, så ser jag fram emot att sticka hjärtspets ett tag när den här första sockan är klar. Bra grej, att kunna alternera mellan två olika tekniker!
 
Imorgon ska jag förresten hoppa på en instagramutmaning, jag har förhoppningar om att jag ska kunna slutfölja den här, den sträcker sig bara över tre veckor, 15 dagar, måndag till fredag - första veckan stickar man en mössa, andra veckan ett par vantar, tredje veckan ett par sockar, om jag inte missminner mig. Eftersom jag har planer för alla tre (en pussy hat, ett par rosa vantar och duh - sockar!), så känns det knappt ens som en utmaning. Perfekt!
 

Kommentera här: