fredagsfavoriter - magiskt, rentav!

Det är fredag igen, och det blir fredagsfavoriter igen - sånt som inspirerar mig och som jag tilltalas av på nätet:
 
 

Ett foto publicerat av Mai Magi (@maimagi)Sep 19, 2016 kl. 9:49 PDT

 
Mai Magi är en dansk tjej som är helt magiskt vacker, och hennes stil inspirerar mig alltid! Jag var svartrockare i min ungdom, och det verkar aldrig helt gå över - svart svart svart, lager på lager, massor av smycken, otraditionell makeup, allt sånt tilltalar mig fortfarande! Mai Magi är mästaren på allt detta!
 
 
MinaLima står för den grafiska designen i Harry Potter-filmerna, och ni vet ju hur magiska dom är! Jag älskar alla dessa förpackningar, bokomslag, tidningsframsidor, löpsedlar osv som förekommer i filmerna, och ännu bättre är att dom är tillgängliga för oss mugglare också! MinaLima finns som en faktiskt fysik butik, som en nätbutik, och så finns många av deras grafiska mästerverk tillgängliga på nätet att skriva ut, om man hellre vill DIY:a.
 
 
Jag har inte riktigt fattat varför folk är så galna i Funko Pops! - jag tycker att dom är rätt fula, inte ens dom med Harry Potter-motiv ser jag som speciellt svåra att motstå. Men så såg jag dom här - Twin Peaks Funko Pops! Plötsligt inser jag charmen, och jag förstår varför folk köper dom. Det blinkar stora VILL HA! VILL HA! framför ögonen! Funko har dessutom gjort mera "traditionella" TP-figurer (skrolla ner en bit på länken ovan), dom vill jag förstås också ha!
 
 
Busy Mockingbird är en väldigt speciell konstnär som har blivit känd för sina målningar tillsammans med sin lilla dotter. Det som fått mig att fastna för henne igen, är dock inga målningar, utan hennes fantastiska broderade porträtt från Harry Potters värld (att hon också snöat in på HP just nu är bara en bonus!). Här räcker inte ens magisk till för att beskriva dom - hon broderar på fri hand, använder nål och tråd ungefär på samma sätt som hon använder pensel och färg, och så lägger hon till pärlor och annat bling på slutet. Magiskt, som sagt!
 
Spara

Kommentera här: