svinvinternatt

Apropå böcker, jul och te, så måste jag tipsa om en film som jag inte ens visste att den existerade förrän häromdagen (och då skyndade jag mig att se den!) - Hogfather, baserad på Terry Pratchetts bok med samma namn (Svinvinternatt på svenska). Det är en lång film, tre timmar nästan, men den är bra! Jag har sett ett par andra filmer baserade på Terry Pratchett, och var inte helt nöjd (Going Postal såg jag inte ens hela) - den här gillade jag! Och när jag gillar något, så måste jag tipsa vidare om det - rätt vad det är, så är det nån annan som också gillar det jag gillar! ^_^
 
 
Specifikt vad som är apropå te, det måste ni se filmen för att få veta! Är jag inte lurig, så säg? Men en snabb sammanfattning av filmen/boken kan ni få: Jultomten (the Hogfather) försvinner, Döden tar över hans jobb, och Dödens barnbarn, Susan, måste hitta Jultomten innan det är för sent. Döden är en av mina favoritkaraktärer i Terry Pratchetts böcker (tillsammans med häxorna), och när han är med så blir det bra!
 

Kommentera här: